Fikrine Güvenenleri Toyota Değerlendiriyor

Toyota’nın M.I.T Enterprise Forum ile birlikte düzenlediği İş Planı Yarışması’na rekor sayıda başvuru geldi. Girişimciler ideallerindeki işi kurabilmek için kampa girdi.

 

M.I.T. Enterprise Forum Turkey ve Toyota, düzenledikleri İş Planı Yarışması ile iş dünyasının dev isimleri ve girişimcilerini buluşturdu. Massachusetts Institute of Technology (M.I. T) öncülüğünde kurulmuş olan M.I. T Enterprise Forum ile Toyota’nın işbirliğinde düzenlenen İş Planı Yarışması’nda heyecan giderek artıyor. Toplam 3 bin 202 başvurunun yapıldığı yarışmada yarı finale kalma başarısı gösteren 31 ekip, şirket kurma ideallerini gerçekleştirmek üzere 19 -20 Mart tarihlerinde kampa girdi. ”Fikrine Güvenen Gelsin” denilerek yola çıkılan ve bu yıl Türkiye’de ilk kez düzenlenen yarışmaya yapılan başvuru sayısı rekor olarak nitelendiriliyor. Zira bu sayı, 21 yıldır ABD ve Japonya’da, son altı yıldır ise Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Körfez bölgesindeki 17 ülkede gerçekleştirilen en yüksek katılımı ifade ediyor. Yarı finale kalan 31 ekibin mükemmel iş planını oluşturması için düzenlenen ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin eğitmenliğinde gerçekleşen iki günlük kampın açılışını Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt yaptı.

Girişimciliğin Duayeni Ken Morse’tan Eğitim

Genç girişimciler kamp süresince girişimcilik ve sermaye bulma konusunda uzmanlardan “Mükemmel bir iş planı nasıl hazırlanır?”, “Finansman şirketlerin ilgisi nasıl çekilir?” gibi konularda eğitim aldılar. Eğitimciler arasında Saatch&Saatch Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alinur Velidedeoğlu, The Boston Consulting Group danışmanlarından Cenk Alperdem, Natixis Pramex International Ülke Müdürü Dr. Rıza Kadılar, M.I.T Enterprise Forum Kurucu Direktörü Ken Morse gibi isimler yer aldı. Bir sonraki adımda 31 ekip arasından inovatif, ölçeklendirilebilir olan iş planlarının son tura geçmeye hak kazanacağı yarışmada, kazanan dokuz ekibe ait şirket kuruluşlarının masrafları M.I. T. Enterprise Forum Turkey tarafından karşılanacak. 24 Mayıs 2011′de sonuçlanacak yarışmada birinciye 50 bin, ikinciye 15 bin ve üçüncüye de 5 bin dolar ödül verilecek.

Bir Dünya Markası Çıkarmanın Zamanı Geldi

Bu sponsorluğun Toyota’nın inovasyon temelli kültürüyle paralel olduğuna dikkat çeken Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, gençlerin bu yarışmada edindikleri deneyimin çok değerli olduğunu belirtiyor: “İnanıyorum ki bundan sonra da yeni fikirler üretecekler. Burada edindikleri deneyim bir anlamda iş hayatı için attıkları ilk adım oluyor. Yarışma sayesinde iş dünyasına daha profesyonel bakacaklar.” Bozkurt ayrıca bu yarışmalar sonucunda Türkiye’nin bir dünya markası çıkarmasını umut ettiğini de sözlerine ekliyor. Kısa bir süre önce ABD Başkanı Barack Obama ve Ticaret Bakanı Gary Locke tarafından oluşturulan İnovasyon ve Girişimcilik Danışma Konseyi’nin üyesi olarak atanan M.I. T. Enterprise Forum Direktörü Ken ise tüm ekiplerin bu yarışmadan büyük fayda sağlayacağını söylüyor.

Kaynak: İşteinsan